Napjainkban a munkáltatók egyik legnagyobb problémája, hogy a nehezen és költségesen megszerzett munkaerőt hogyan bírja hosszú távú maradásra.
Mitől lesz elégedett egy munkavállaló?
Kutatások kimutatták, hogy életkortól, nemtől és foglalkozástól függetlenül a munkavállalói elégedettség egyik legfontosabb tényezője a közvetlen kollégákkal kialakított kapcsolat. Csak olyan munkahely mellett tudunk elköteleződni hosszú távon, ahol nyugodtan és jó kedvvel dolgozhatunk. Hiába a menő céges brand vagy a magas fizetés, egy feszült légkörű csapatból, vagy konfliktussal nehezített környezetből előbb-utóbb menekülni próbálunk.
Mit okoz a munkahelyi konfliktus?
- csökkenő hatékonyságot – a csapat tagjai a munka helyett a konfliktussal foglalkoznak
- motiválatlanságot – még annak is, aki csak külső szemlélője a problémának
- rossz légkört – az egész szobában, akár részlegben
- a munkavállaló vagy munkavállalók kilépését
Mit lehet tenni?
Egy mediátor bevonásával, vezetett beszélgetések segítségével megoldani a problémát.
- egy pártatlan, külső szakértőnek a kollégák könnyebben megnyílnak
- a vállalati konfliktuskezelő megfelelő módszertani háttérrel rendelkezik
- a probléma feltárása zárt ajtók mögött történik, csak a megoldás kerül ki a közösségbe
Mit nyer, ha megoldódik a munkahelyi konfliktus?
- elégedettebb munkavállalót, aki érzi, hogy értékes a cég számára mivel nem hagyták magára a konfliktusban
- nyugodtabb munkahelyi légkört
- hatékonyabb munkavégzést, mivel ha megszűnik a feszültség, akkor javul a kommunikáció és az együttműködésre való hajlandóság is
- pénzt és időt, amit egy toborzásra kellett volna költenie
- az ön semleges pozícióját, mivel nem Önnek kellett döntést hoznia az adott konfliktusban