Mindennapi munkánk során, a leghatékonyabb szervezetben is időről időre előfordulnak konfliktusok és nézeteltérések, amik akár egy jól együttműködő csapat hangulatát, teljesítményét is látványosan ronthatják.

Vezetőként, „belülről” sokszor nehéz kezelni egy-egy elmérgesedő vagy lappangó problémát és a bizalmat visszaállítani. Ezért érdemes megfontolni pártatlan, külső szakértői segítség, vállalati konfliktuskezelő bevonását.

Mediátorként kifejezetten abban támogatom a Partnereimet, hogy megőrizzék:

  • a nyugodt munkahelyi légkört
  • a motivált, együttműködő kollégákat
  • bizalmat a vezető felé

Ezek a leggyakoribb hatások egy vállalati konfliktus esetében:

  • Kellemetlen, feszült munkahelyi légkör
  • Információ hiány vagy torzulás, amely a munkafolyamatot is befolyásolhatja, akár profit vagy ügyfél elvesztése
  • A cégvezetőnek a konfliktusokkal kell időt töltenie, az érdemi munkavégzés (tárgyalás, stratégiai tervezés) helyett
  • Alkalmazottak elvándorlása, túlzott fluktuáció (ami plusz költséget eredményez, továbbá idő/energia/információ veszteség a cég számára)

Mit nyer, ha a mediációt választja?

  • Javul az alkalmazottak közti kommunikáció, munkájuk hatékonyabb lesz
  • Megtartja a vitázó felek bizalmát és nem kell bíráskodnia két értékes munkavállaló között
  • Több ideje marad az érdemi munkára
  • Pénzt! például: a munkavállalók a feladatukra fordítják az idejüket és a munkára koncentrálnak a konfliktus helyett, javul az információáramlás és az együttműködés, motiváltabb alkalmazottak
  • Csökken a fluktuáció, az elégedett munkavállaló nagyobb eséllyel marad hosszú ideig a cégnél

Úgy gondolom, hogy a cégek sikerességének egyik alappillére, ha nem a legfontosabb, az ott dolgozó emberek motiváltsága és együttműködési képessége.

Amennyiben két személy vagy két osztály nem képes a cég érdekeit szem előtt tartva együttműködni akkor az hátráltatja a cég hatékony és jövedelmező működését. A belső konfliktusok és az ebből fakadó információ torzulások vagy információ hiánya a cégnek konkrétan bevétel kiesést jelent akár rövid távon, de hosszú távon biztosan.

Ön, mint cégvezető, cégtulajdonos biztosan érzékelt már konfliktust az alkalmazottak között. Sokszor nehéz vezetőként egy békéltető, semleges félként beavatkozni a konfliktusba. Én mediátorként segítek abban, hogy egy külsős szakértőként mozdítsam elő az együttműködést és segítsek a felek kommunikációjának javításában illetve az adott probléma kezelésében, elősegítve azt, hogy a dolgozók újra 100%-ban a cég sikerén dolgozhassanak.